اینماد چیست ؟

نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته وزارت صنعت معدن و تجارت است، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود

انواع حالت های اینماد

نماد یک ستاره کسب و کارها پس از ثبت درخواست، طی فرایند اعطا و احراز شرایط هویتی و مکانی، دریافت می‌کنندکسب و کار می‌تواند درگاه پرداخت بانکی دریافت و فعالیت خود را در فضای تجارت الکترونیکی آغاز نماید.

نماد ۲ تا ۵ ستاره تعداد ستاره‌های بالاتر نشان دهنده سطح بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر عملکرد وب‌سایت است برای تهیه نماد اعتماد دوستاره چک لیستی از سمت اینماد ارائه می‌شود که باید تکمیل گردد، که لازمه آن داشتن گواهینامه امنیتی SSL می‌باشد. یعنی نه تنها وب‌سایت شما معتبر است، بلکه از لحاظ امنیتی هم در سطح بسیار بالایی است

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

تنها وب سایت های فروشگاهی که دروب سایت خود خدمات خرید و فروش دارند ملزم به دریافت اینماد هستند وباید تمام مراحل سفارش تا پرداخت وجه به صورت اینترنتی صورت بگیرد اگر وب سایت شما صرفا جهت معرفی کسب و کارتان میباشد و خدمات خرید و فروش ندارند الزام به دریافت اینماد نیست همچنین شرکت‌های دارای اعتبار قانونی و به ثبت رسیده می‌توانند ای‌نماد را دریافت کنند. برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید مدارک دامنه وبسایت باشد، پس باید دامنه وب سایت در اختیار شرکت یا مالک آن باشد. برای انجام مراحل دریافت ای نماد توسط نماینده حقوقی شرکت، باید مدارک حقوقی وکالت نماینده از شرکت موجود باشد

دارنده نماد اعتماد الکترونیکی موظف است

تمامی تعهدهای مندرج در این دستورالعمل و پیوست‌های آن و همچنین مفاد متن تعهدنامه‌ای که هنگام صدور نماد اعتماد به صورت رسمی از ایشان اخذ شده‌است را در تمام مدت فعالیت و اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی به‌طور کامل و دقیق رعایت نمایند.

هرگونه تغییر در کسب و کار در خصوص شاخص‌های اعطای نماد اعتماد را در اسرع وقت به مرکز اعلام نمایند.

تجهیزهای استاندارد مورد تأیید مرکز را به کار گیرد.

به مکاتبات –اعم از الکترونیکی و فیزیکی-و اخطارهای صادره از سوی مرکز و دستگاه‌های نظارتی، حداکثر طی دو روز کاری پاسخ دهد.

اطلاع‌ها، گزارش‌ها و کلیه مستندهای درخواستی مرکز و دستگاه‌های نظارتی را در مدت زمان ابلاغ شده ارائه نماید.

در زمان تعلیق نماد اعتماد از قبول تعهدات جدید خودداری نموده و مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی و با هماهنگی مرکز، صرفاً به ارائه تعهدات قبلی عمل نماید. در غیر اینصورت، نماد اعتماد وی ابطال خواهد شد.

احکام صادره از سوی کمیته نظارتی را به صورت کامل و دقیق اجرا نماید.

کلیه شرایط لازم جهت ورود بازرسان به کلیه اماکن و محل‌های فعالیت و دسترسی به تجهیزهای مرتبط با موضوع فعالیت را بنا به تشخیص مرکز، جهت انجام وظایف نظارتی برای مرکز فراهم آورد.

شخص حقوقی دارنده نماد اعتماد موظف است قبل ازهر گونه تغییر در اساسنامه، امور مربوط به مدیریت، نام و نشان، موضوع و محل فعالیت خود را به اطلاع مرکز رسانیده و تائیدیه لازم را دریافت نماید، در غیر اینصورت نماد اعتماد شرکت توسط مرکز به مدت دو ماه تعلیق، و در صورت استمرار، نماد اعتماد ابطال خواهد شد.

چنانچه کسب و کار اینترنتی دارنده نماد اعتماد پس از اخذ نماد اعتماد، به مدت سه ماه بدون داشتن عذر قابل قبول، تعطیل یا هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد پس از دو تذکر به فاصله روز توسط مرکز، نماد اعتماد وی ابطال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *